Den 16 juni 2026 färdigställdes Viscarias järnvägsanslutning till Malmbanan. I den här filmen följer vi invigningsceremonin med tal av Viscarias vd Jörgen Olsson och Trafikverkets regiondirektör Helena Eriksson, som uppmärksammar det nära samarbetet bakom den nya anslutningen och dess betydelse för framtidens klimatsmarta transporter av kopparkoncentrat.

———————————————————–
Klicka här – länk till originalinlägget

Källa: Viscaria / Youtube
———————————————————–

viscaria